اهمیت برگزاری جشنواره های هنری را در چه میدانید؟

جشنواره های هنری، رویدادهایی هستند که از یک سو مجالی برای شرکت کنندگان فراهم می کنند که بتوانند در یک رقابت سالم قرار گیرند و از سوی دیگر باعث رشد خلاقیت و ایجاد انگیزه در مخاطبان می شوند.

نظر شما در رابطه با برگزاری آنلاین برخی از رویدادها و جشنواره‌های هنری، در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا چیست؟

خوشبختانه وجود تکنولوژی و دنیای دیجیتال سبب شده تا حتی در چنین شرایطی که امکان برگزاری جشنواره ها به صورت حضوری فراهم نیست، بتوانیم جشنواره ها را به صورت مجازی برگزار کنیم. برای مثال امسال جشنواره هکاتوم با کیفیت مطلوبی به صورت مجازی برگزار شد و شاهد دریافت آثار در سطح قابل توجهی از سراسر کشور بودیم.

دیجیتالی شدن چه تاثیری بر گرافیک گذاشته است؟

از آنجایی که گرافیک دامنه بسیار گسترده‌ای دارد توانسته به خوبی خود را با فناوری دیجیتالی تطبیق دهد و رشد چشمگیری در عرصه های مختلف هنری بخصوص در تبلیغات داشته باشد.

ارزیابی شما از سطح کیفی آثار گرافیک دیجیتالی در حال حاضر چگونه است؟

با توجه به نوظهور بودن گرافیک دیجیتالی در ایران، همچنان راه درازی پیش روی گرافیست هاست اما با این وجود خوشبختانه امروزه شاهد دستاوردهای قابل توجهی در میان هنرمندان جوان در سطح بین المللی هستیم.

افتتاح گالری های متعدد، میتواند چه تاثیراتی بر گرافیک بگذارد؟

گالری ها می توانند فضایی برای ارائه و دیده شدن آثار هنرمندان جوان فراهم آورند و به عنوان سکوی پرتاپ آنها برای ورود به بینال ها و حراجی های بین المللی هنری مطرح شوند.

آینده کاری گرافیست های جوان را چطور میبینید؟

شناخت و آشنایی گرافیست های جوان با فناوری‌های روز می تواند راه را برای ورود به عرصه های بین المللی و شناساندن هنر گرافیک ایران به جامعه جهانی باز کند و قطعا این پتانسیل در هنرمندان نسل جدید وجود دارد.

در پایان چه توصیه ای برای دانشجویان و علاقمندان حوزه گرافیک دارید؟

خلاقیت و ایده پردازی در کنار آموزش و یادگیری و مطالعه مباحث نو می تواند باعث رشد و موفقیت و بالندگی گرافیست های جوان و هنرجویان شود.